Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013
από τον Bavouras
Τρίκαλα: Ο υποσιτισμός μικρών παιδιών έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα Τρίκαλα
Δεν πρόκειται για μεμονωμένο φαινόμενο το πρόσφατο περιστατικό υποσιτισμού παιδιού σε νηπιαγωγείο του νομού Τρικάλων. Το φαινόμενο του υποσιτισμού έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στο νομό Τρικάλων και αυτό φάνηκε από τις πολλές καταγγελίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, ύστερα από την επιστολή καταγγελία της Διευθύντριας του δημοτικού σχολείου Γόμφων Νικολαϊδου Αικατερίνη. Χθες ο Δήμαρχος Τρικάλων Χ. Λάππας σε ομιλία του υποστήριξε ότι υπάρχουν μόνο μεμονωμένα παιδιά που αντιμετωπίζουν όντως πρόβλημα υποσιτισμού στη ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, αλλά αυτό είναι η μισή αλήθεια. Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στα Τρίκαλα , αλλά και των συνδικαλιστικών τους φορέων, βγαίνει το συμπέρασμα ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο, διότι πολλοί δάσκαλοι, καθηγητές και νηπιαγωγοί γίνονται συχνά μάρτυρες παρόμοιων περιστατικών μικρών παιδιών που τα σημάδια του υποσιτισμού είναι πια προφανή.
Το πρόβλημα όμως επεκτείνεται και πέρα αυτών των κραυγαλέων περιστατικών παιδιών τα οποία δείχνουν εκ πρώτης όψεως ότι αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα υποσιτισμού, αλλά πολλές φορές βλέπουν παιδιά που παρουσιάζουν συμπτώματα έντονης αδυναμίας να ανταποκριθούν σε σχολικές ανάγκες, όταν αυτές έχουν να κάνουν με διάφορες μορφωτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις πέραν του σχολείου, αλλά και διατροφικές ανάγκες στο χώρο του σχολείου έναντι των άλλων παιδιών. Ο υποσιτισμός σ΄ αυτές τις περιπτώσεις δε είναι μόνο διατροφικός, αλλά κυρίως οικονομικός, κοινωνικός και εν γένει πολιτιστικός και τότε το πρόβλημα έχει να κάνει με την πορεία μιας ολόκληρης χώρας σε όλα τα επίπεδα της ζωής.
Το πρόβλημα όμως επεκτείνεται και πέρα αυτών των κραυγαλέων περιστατικών παιδιών τα οποία δείχνουν εκ πρώτης όψεως ότι αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα υποσιτισμού, αλλά πολλές φορές βλέπουν παιδιά που παρουσιάζουν συμπτώματα έντονης αδυναμίας να ανταποκριθούν σε σχολικές ανάγκες, όταν αυτές έχουν να κάνουν με διάφορες μορφωτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις πέραν του σχολείου, αλλά και διατροφικές ανάγκες στο χώρο του σχολείου έναντι των άλλων παιδιών. Ο υποσιτισμός σ΄ αυτές τις περιπτώσεις δε είναι μόνο διατροφικός, αλλά κυρίως οικονομικός, κοινωνικός και εν γένει πολιτιστικός και τότε το πρόβλημα έχει να κάνει με την πορεία μιας ολόκληρης χώρας σε όλα τα επίπεδα της ζωής.