Δημοσιεύθηκε : Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010
από τον Bavouras
Παγκόσμια μέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων αύριο Κυριακή
Για τα θύματα που χάθηκαν στην Άσφαλτο από τροχαία δυστυχήματα
Συγκεκριμένα αναλογικά με τον πληθυσμό της Ελλάδος,
οι ανθρώπινες απώλειες από τροχαία είναι σχεδόν διπλάσιες
από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει σε ετήσια βάση 1500 θανάτους, 1700-1900 βαριά τραυματίες και 17.000 ελαφρότερα.
15% των νεκρών είναι πεζοί, το ένα τρίτο των θυμάτων είναι παιδιά.
Η Ελλάδα, με μεγάλη διαφορά, είναι η χώρα με
τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.
Ολόκληρη η πολιτική των μεταφορών επικεντρώνεται σήμερα στη μονόπλευρη προώθηση του αυτοκινήτου, χωρίς καν αντίστοιχη έμφαση για την ασφαλή χρήση του.
Εκείνο που χρειάζεται να γίνει άμεσα είναι:
* Επαρκή εκπαίδευση των οδηγών και τακτικό έλεγχο των οχημάτων. Ένταξη της οδικής συμπεριφοράς στο πρόγραμμα της παιδείας, ώστε να αναπτυχθεί η συνειδητοποίηση των κινδύνων, και η τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας να εφαρμόζεται με γνώμονα την ασφάλεια του οδηγού και των άλλων πολιτών και όχι την αποφυγή του προστίμου.
* Στις πόλεις και τους οικισμούς, δίκτυα ποδηλατόδρομων και επαρκείς περιφρουρημένοι χώροι και διαβάσεις για πεζούς, ώστε να κατοχυρώνεται και η δική τους ασφάλεια. Στους τοπικούς δρόμους σε περιοχές κατοικίας, θα πρέπει σταδιακά θα επιβληθεί όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα, όπως σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και γειτονιές.
* Ιδιαίτερη μέριμνα για την ασφάλεια του οδικού δικτύου, τη συντήρηση των οδοστρωμάτων, την επαρκή σηματοδότηση και φωτισμό των δρόμων, την απομάκρυνση των επικίνδυνων διαφημιστικών πινακίδων.
* Έμφαση στο σιδηρόδρομο και τη δημόσια συγκοινωνία που παρέχουν πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια. Σήμερα είμαστε τελευταίοι στην Ευρώπη στις υποδομές και τη χρήση του τρένου, ενώ ο πρόσφατος νόμος για τον ΟΣΕ επιχειρεί ακόμη και το ξήλωμα των γραμμών στα 2/3 του ήδη αραιότατου δικτύου.